zondag 31 januari 2016

Tv-reclame moet verminderd worden of afgeschaft



Vind je het ook zo verveelden die reclame tussen je films of tv-programma’s door?  Wettelijk gezien mogen de commerciële zenders niet meer dan 12min per uur  reclame uitzenden. Daarnaast geldt nog dat “films en nieuwsprogramma's slechts één keer per geprogrammeerde tijdsduur van 30 minuten mogen onderbroken worden.” 
 
Stel je voor: je zit naar een  film te kijken en net op een heel spannend moment komt de reclame. De spanning van de hele film is nu verpest door de reclame. Na de reclame duurt het weer een hele tijd vooraleer je weer in het verhaal zit en de spanning terug is opgebouwd. De beleving van je ontspannende filmavond maakt plaats voor ergernis. 

Commerciële zenders verliezen kijkers door een teveel aan reclame tijdens hun film/tv-programma. Sinds het oprichten van kanalen zoals Netflix waar je tegen een relatief beperkte maandelijkse vaste som onbeperkt films en series kan bekijken zonder reclame, kiezen veel mensen voor deze mogelijkheid ten koste van de commerciële zenders. 

Tegenwoordig kunnen mensen met een digitale tv de reclame doorspoelen en wordt reclame niet meer bekeken. Reclame is dus nutteloos geworden als niemand er meer naar kijkt en het gaat zijn doel voorbij.

Als de commerciële zenders hun reclame zouden afschaffen of verminderen en niet meer tijdens de programma’s maar tussen twee verschillende programma’s zouden tonen, zouden ze minder kijkers verliezen aan ander kan alen zoals Netflix, …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten